ZADANIE 6 – POLE I OBWÓD
Zadanie praktyczne, wykonane przez wszystkich członków grupy. Liczył się pomysł i współpraca :).
.
Polecenie: To zadanie wykonują wszyscy w grupie. Korzystając z taśmy mierniczej z IKEI, potnijcie nić/dratwę na metrowe kawałki. Powinniście mieć 10 metrowych miarek. Trzymając oryginalne lub powycinane miarki zbudujcie prostokąt o obwodzie równym 10 m.
Jakie boki może mieć ten prostokąt? Zakładamy, że długości boków mogą być tylko liczbami naturalnymi. Podajcie (w metrach i centymetrach) dwa przykłady takich boków i policzcie pola tych prostokątów.
Uczniowie z rodzicami świetnie poradzili sobie z zadaniem. Techniki były różne, niektórzy budowali prostokąty kładąc miarki na ziemi i pomagając sobie stopami, inni konstruowali prostokąty trzymając miarki w dłoniach.
.
Po znalezieniu dwóch przykładów prostokątów, których obwód wynosił 10 cm grupy uzupełniły tabelę podając wymiary boków w metrach i centymetrach oraz policzyli pola prostokątów.
.
Zobacz też poprzednie posty o Matematycznej Grze Terenowej: