Uczniowie pracują w grupach 4, 5 osobowych.

Każda grupa otrzymuje identyczny komplet sześciu klocków.

Komplet zawiera sześć klocków:

– klocki o jednakowym rozmiarze (8 pinów),

– klocki o różnych kolorach, u mnie: czerwony, brązowy, żółty, beżowy, niebieski i biały.

Nauczyciel tworzy budowlę z 6 klocków, zasłania ją przed uczniami.

Zadaniem każdej grupy jest zbudowanie identycznej budowli.

Uczniowie podchodzą do budowli i zapamiętują ułożenie klocków.

Z dłońmi założonymi z tyłu podchodzą do swojej grupy i ustnie „opowiadają” w jaki sposób ułożone są klocki.

Kolejna osoba z grupy podchodzi do budowli, wraca do grupy i układają dalej.

Gdy wszyscy członkowie grupy stwierdzą, że zbudowali identyczną budowlę zapraszamy wszystkich ze swoimi klockami do sprawdzenia.

Poprzez zabawę:

  • rozwijamy umiejętności pracy w zespole,
  • trenujemy precyzyjne wysławianie się i słuchanie,
  • rozwijajmy zdolności wizualno-przestrzenne.