Uczniowie pracują w grupach 4, 5 osobowych.
Każda grupa otrzymuje identyczny komplet sześciu klocków.
Komplet zawiera sześć klocków:
– klocki o jednakowym rozmiarze (8 pinów),
– klocki o różnych kolorach, u mnie: czerwony, brązowy, żółty, beżowy, niebieski i biały.
Nauczyciel tworzy budowlę z 6 klocków, zasłania ją przed uczniami.
Zadaniem każdej grupy jest zbudowanie identycznej budowli.
Uczniowie podchodzą do budowli i zapamiętują ułożenie klocków.
Z dłońmi założonymi z tyłu podchodzą do swojej grupy i ustnie „opowiadają” w jaki sposób ułożone są klocki.
Kolejna osoba z grupy podchodzi do budowli, wraca do grupy i układają dalej.
Gdy wszyscy członkowie grupy stwierdzą, że zbudowali identyczną budowlę zapraszamy wszystkich ze swoimi klockami do sprawdzenia.
Poprzez zabawę:
- rozwijamy umiejętności pracy w zespole,
- trenujemy precyzyjne wysławianie się i słuchanie,
- rozwijajmy zdolności wizualno-przestrzenne.