11 lutego 2020 roku odbył się Maraton Matematyczny Ósmoklasisty. Mimo, że był to drugi dzień ferii, uczniowie przed godziną ósmą pojawili się w szkole.

Pracowaliśmy od godziny 8.00 do 15.30. W trakcie pięciu bloków powtórzyliśmy ważne zagadnienia matematyczne, które mogą pojawić się na egzaminie. Na początku były sprawy organizacyjne i mini wykład na temat skutecznego uczenia się oraz treningu pamięci. Później, w trzech pierwszych modułach Maratonu omówione zostały zadania różnych typów, zwróciliśmy uwagę na strategie rozwiązywania zadań zamkniętych i otwartych oraz przeanalizowaliśmy zadania typu „udowodnij, że”. W module czwartym uczestnicy rozwiązali próbny egzamin ósmoklasisty z matematyki, a później omówiliśmy zadania. Każdy otrzymał informację zwrotną, nad czym powinien jeszcze popracować.

Podczas przerw był czas na kawę, herbatę oraz poczęstunek przygotowany przez rodziców. Dziękujemy na pyszności!.

Poniżej wyniki ankiety, którą uczestnicy maratonu wypełnili na koniec.

Dla takich chwil, gdy uczniowie przez osiem godzin aktywnie, twórczo i chętnie pracują z matematyką warto być nauczycielem 🙂 Do tego dochodzą jeszcze słowa wdzięczności i zadowolenia.

PODSUMOWANIE ANKIETY EWALUACYJNEJ PO MARATONIE MATEMATYCZNYM ÓSMOKLASISTY

TERMIN: 11.02.2020 r. wtorek (ferie zimowe)

MIEJSCE: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Kardynała Bolesława Kominka w Kątach Wrocławskich

  • Czy jesteś zadowolony z uczestnictwa w Maratonie Matematycznym Ósmoklasisty z Matematyki?

100% TAK

  • Czy według Ciebie Twoja wiedza i umiejętności są większe po Maratonie?

100% TAK (Uważam, że bardzo dużo powtórzyłam i sobie przypomniałam; Raczej tak, jeszcze trochę się poduczę i będzie git; Powtórzyłem wiadomości; Uważam, że moja wiedza została uzupełniona   o parę przydatnych faktów )

  • Czy nauczyciele byli według Ciebie dobrze przygotowani do maratonu?

100% TAK (bardzo dobrze)

  • Czy odpowiadała Ci atmosfera podczas maratonu? Jeśli nie, to napisz dlaczego?

(Bardzo przyjemna, odpowiada mi; Było bardzo miło; Atmosfera była bardzo fajna; Było git; Bardzo mi ona odpowiadała, Było miło i ciekawie; Tak, bo można było fajnie pracować nad zadaniami;

  • Czy coś zmieniłbyś/zmieniłabyś w organizacji maratonu? Jeśli tak, to co?

100% NIE

  • Które z zastosowanych podczas Maratonu Matematycznego metod nauczania były według Ciebie najciekawsze? (wykład, dyskusja, burza mózgów, dzielenie się rozwiązaniem, praca w grupach…)?

Najczęściej uczniowie wskazali pracę w grupach, dyskusję oraz dzielenie się rozwiązaniem

  • Czy poleciłbyś/poleciłabyś kolegom/koleżankom udział w Maratonie Matematyczny?

100% TAK  (Jasne, ponieważ jest to mega dobre przygotowanie i trening przed egzaminem; Można się dużo nauczyć; Warto przyjść) (Jasne, ponieważ jest to mega dobre przygotowanie i trening przed egzaminem; Można się dużo nauczyć; Warto przyjść)

  • Czy chciałbyś/chciałabyś „coś” przekazać organizatorkom maratonu?

Nooo 😊, że był to mega super pomysł i bardzo dziękuję za takie świetne przygotowanie do egzaminu i spędzenie czasu w szkole;  Było to bardzo miłe i pouczające wydarzenie, które dużo mi dało; Dziękuję za ten maraton, bez niego miałbym problem z powtórzeniem przerobionego materiału potrzebnego do egzaminu. Bardzo dziękuję za pomoc w matematyce!, Dziękuję za pomoc w przygotowaniu do egzaminu ósmoklasisty!, Kiedyś nie przepadałem za Wami, teraz Was uwielbiam 😊; Bardzo fajne przygotowanie do egzaminu, Było mi bardzo miło uczestniczyć’ Maraton był bardzo ciekawym i przydatnym doświadczeniem. Sądzę, że dla przyszłych ósmych klas również byłby super; Była dobra organizacja i dobrze wszystko wyszło.

Dziękujemy za aktywny udział w Maratonie Matematycznym

Organizatorki: Joanna Palińska i Marta Czekałowska