Podczas zabawy powtarzamy i utrwalamy własności trójkątów.
Ustawiamy krzesła w kręgu, potrzebne jest jedno krzesło więcej niż uczniów biorących udział w zabawie.
Nauczyciel układa wewnątrz kręgu wycięte trójkąty.
Zapraszam do filmiku z instrukcją:
Uczeń, po którego lewej stronie jest wolne miejsce rozpoczyna grę mówiąc:
– „Po mojej lewej stronie siedzi trójkąt ostrokątny równoramienny, a tym trójkątem jest Wojtek”.
Wymieniony Wojtek wybiera spośród rozrzuconych w kręgu trójkątów odpowiedni model, siada na wolnym miejscu i podaje jedną własność figury, którą ma w ręku.
Dalej postępuje się tak samo, tj. kolejny uczeń, który po lewej stronie ma wolne miejsce mówi:
– „Po mojej lewej stronie siedzi…”
Nie wolno powtarzać wymienionych cech trójkątów.
Grę kończymy, gdy każdy uczeń będzie miał już jakiś trójkąt.
.