W dniach 8 – 11 lutego 2019 roku odbyła się w Opolu XXVIII Krajowa Konferencja Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Poprowadziłam warsztaty pt. „Kodowanie na matematyce w podstawówce.
Zapowiedź warsztatów TU
Jak co roku obecność na warsztatach mnie bardzo miło zaskoczyła, dziękuje 🙂

Podczas warsztatów zaprezentowałam cztery aktywności, w których wykorzystujemy kodowanie offline. Uczestnicy otrzymali opracowane przeze mnie karty pracy.
Pierwsza aktywność to KODOWANIE w 12kącie – ZABAWA ODCINKAMI

Karta pracy indywidualnej dla ucznia. Potrzebna linijka oraz kolorowe długopisy lub kredki.

Co otrzymałeś?
Narysuj innym kolorem jeszcze jedną taką figurę, podaj jej kod.

ZAD. 2 Połącz punku 1 z każdym punktem.
Ile odcinków narysowałeś?
Podaj ich kody.

ZAD. 3 Połącz kropki tak, aby otrzymać kwadrat.
Ile różnych kwadratów możesz otrzymać?
Każdy kwadrat narysuj innym kolorem.
Podaj kody kwadratów.

ZAD. 4 Połącz kod: 1 – 5 – 9 – 1.
Co otrzymałeś?
Ile takich figur możesz narysować?
Narysuj je innymi kolorami i podaj ich kody.

1 – 8 , 2 – 7, 2 – 9, 3 – 8, 3 – 10, 4 – 9, 4 – 11, 5 – 10.
Podaj kod jeszcze trzech odcinków, których brakuje.

ZAD. 6 Połącz linie zgodnie z instrukcją:
KOLOR CZERWONY: 1 – 7…
KOLOR NIEBIESKI: 1 – 6…
KOLOR ŻÓŁTY: 1 – 5…
KOLOR ZIELONY: 1 – 4…
KOLOR FIOLETOWY: 1 – 3…
KOLOR RÓŻOWY: 1 – 2…
Drugą aktywnością podczas warsztatów było KODOWANIE na kratownicy
Zachęcam do pobrania kratownicy, którą można zalaminować oraz karty pracy ucznia
Trzecią aktywnością było KODOWANIE na planszy 100 liczb
Zachęcam do pobrania planszy 100 liczb, którą można zalaminować oraz karty pracy ucznia
Czwartą aktywnością było KODOWANIE z łamigłówkami. Wykorzystałam materiały pochodzące ze strony Wydawnictwa LOGI
Bardzo dziękuję za obecność podczas warsztatów oraz miłe słowa po zajęciach.
Dzielę się z Wami swoimi materiałami, zachęcam do wykorzystania ich oraz modyfikacji pomysłów.
Poniżej prezentacja z warsztatów.