Uczniowie pracują w grupach 4, 5 osobowych, gdy mamy więcej zestawów sześciu klocków możemy budować indywidualnie.
Komplet zawiera sześć klocków:
– klocki o jednakowym rozmiarze (8 pinów),
– klocki o różnych kolorach, u mnie: czerwony, brązowy, żółty, beżowy, niebieski i biały.
Jeden z uczniów, nie pokazując pozostałym tworzy budowlę z sześciu klocków.
Relacjonuje kolejne kroki budowania, np. biorę czerwony klocek i kładę go pionowo, żółty klocek kładę równolegle po prawej stronie, biały klocek zamocuj poziomo łącząc cztery górne piny w obu klockach…
Zadaniem każdej grupy jest uważne słuchanie i zbudowanie identycznej budowli.
Na koniec wszystkie grupy podchodzą i sprawdzają kształt swoich budowli.
Poprzez zabawę:
- rozwijamy umiejętności pracy w zespole,
- kształcimy pojęcia równoległy, prostopadły oraz stosunki względem siebie,
- trenujemy precyzyjne wysławianie się i słuchanie,
- rozwijajmy zdolności wizualno-przestrzenne.