Nauczyciel spełniony, to według mnie taki, który potrafi przekazać swoim uczniom pasję. Zaciekawia na lekcjach, pokazuje niestandardowe rozwiązania i angażuje.

Matematyka jest piękna i nauczyciel ma możliwość zaprezentować uczniom jej walory, np. realizując ciekawe projekty ze wsparciem programu grantowego mPotęga http://tiny.pl/g2n5w

W jakich sytuacjach mówię, że osiągnęłam sukces?

Po pierwsze, gdy słyszę od uczniów: „Dzięki Pani zrozumiałam/em…”, „Świetna lekcja, już wiem, jak to rozwiązać…” itd. Cieszy mnie, gdy uczniowie osiągają wyniki na miarę swoich możliwości, jeśli uczniowie zdolni zdobywają świetnie wyniki w konkursach, gdy uczniowie z problemami pozytywnie zaliczają kolejne działy, gdy z lekcji wychodzą zadowoleni.

Po drugie, gdy otrzymuję informację zwrotną od nauczycieli, którzy odwiedzają moją stronę, wykorzystują publikowane materiały i dziękują za dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Tego typu wiadomości mnie uskrzydlają, pokazują, że warto publikować 🙂 „Witam serdecznie! Chciałam pogratulować bardzo przejrzystej i przydatnej strony internetowej! Kilkakrotnie odwiedzałam ją, kojarzę też Pani nazwisko z konkursów matematycznych. Widziałam też, że w zeszłym roku miała Pani wystąpienie na konferencji w Warszawie (ja właśnie się zapisałam na tegoroczną 🙂 Bardzo dziękuję, że dzieli się Pani swoimi pomysłami. … Jeszcze raz dziękuję, że mogę podpatrywać Pani pracę! Jak się uczyć, to od najlepszych! Pozdrawiam serdecznie! P. K.”

Po trzecie, gdy po latach spotykam swoich absolwentów i dowiaduje się o ich matematycznych sukcesach czy o ukończonych studiach matematycznych.

Dziś mogę powiedzieć, że jestem nauczycielem spełnionym. A w głowie mam nadal wiele pomysłów, które pragnę zrealizować na zajęciach z moimi uczniami.