Wiosna tego roku inna niż poprzednia. Nietypowa i nowa sytuacja, w której wszyscy się znaleźliśmy pokazuje nam, że optymizm jest nam bardzo potrzebny. Pozytywny stosunek do życia pozwala nam sądzić, że wszystko ułoży się zgodnie z naszymi planami. Uczniowie i nauczyciele, których kontakty z realnego zmieniły się na onlinowe przechodzą przez szereg sukcesów, m. in. przyśpieszony kurs wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz skuteczne zastosowanie nowoczesnych technologii do nauczania i uczenia się. Brak rzeczywistych kontaktów niesie za sobą też sporo kłopotów, ale pamiętajcie o optymizmie – miejmy nadzieję, że niebawem wszystko wróci do normalności.
Wiosenne wieczory coraz dłuższe, więc warto poświęcić kilka na przemyślenie i zaplanowanie kreatywnego projektu do realizacji z uczniami. Można też liczyć na wsparcie z programu mPotęga.
Gdy już pojawi się pomysł, należy do 11.05.wypełnić wniosek, który składa się z trzech części:
– część I to informacje o wnioskodawcy, czyli dane adresowe z opisem szkoły/organizacji oraz doświadczenie związane z edukacją matematyczną i projektową.
– część II to opis projektu, a w nim: tytuł, cele, proponowane działania, odbiorcy, mierzalne rezultaty projektu oraz zastosowane metody czy promocja, współpraca i harmonogram.
– cześć III to budżet projektu. I tu pamiętajcie, że możecie starać się o dofinansowanie nawet do 8 000 zł. Następnie trzeba być optymistą, myśleć pozytywnie i wierzyć, że pomysł zostanie doceniony oraz dofinansowany przez mPotęgę
Na wszystkich, którzy złożą wniosek czeka prezent od mFundacji, czyli bezpłatna publikacja ze scenariuszami lekcji matematyki i nie tylko.
Życzę kolegom i koleżankom, dla których matematyka jest królową nauk oraz tym, którzy chcą młodemu pokoleniu pokazać jej uroku i wszechobecność mnóstwa pomysłów i optymizmu. Uwierzcie w siebie, dajcie z siebie wszystko! Do napisania/do zobaczenia w sieci, a być może w przyszłości w „realu” 😊.