ZADANIE 1 – KODOWANIE TRASY NA PLANSZY 100 LICZB
Każda drużyna wytypowała do zdania jednego chętnego ucznia i jednego rodzica.
Wszyscy pozostali ustawili się po okręgu w wyznaczonym przez nauczyciela miejscu i byli obserwatorami zabawy. Zadanie polegało na zakodowaniu za pomocą pięciu kodów drogi od wskazanego pola do pola z numerem 100.
Trenowaliśmy dodawanie i odejmowanie pamięciowe
przykład (początek – pole z numerem 7)
7 – 4 = 3 (trzy pola w lewo)
3 + 40 = 43 (cztery pola w dół)
43 + 6 = 49 (sześć pół w prawo)
49 + 50 = 99 (pięć pół w dół)
99 + 1 = 100 (jedno pole w prawo)
Zadaniem wybranego ucznia było ustawienie się na planszy na wskazanym polu. Wybrany rodzic miał „w pięciu kodach” np.: dwa w prawo, pięć w dół… doprowadzić ucznia na pole 100. Rodzic mogli przedyskutować z grupą rozwiązanie. We wskazanym czasie rodzice byli poproszeni o podyktowanie kodów uczniom stojącym na planszy 100 liczb.
Zabawa z planszą 100 liczb była super.
A tak wyglądało przygotowanie planszy 100 liczb, którą pewnie wykorzystamy przy innych okazjach 🙂