Zajęcia proponuję rozpocząć od wyświetlenia prezentacji PowerPoint pt. „Ile sześcianów w budowli?”.
Pytamy uczniów z ilu sześcianów składa się zaprezentowana budowla, dodatkowo możemy poprosić o ułożenie z przygotowanych przez uczniów sześcianów (patrz post pierwszy – szablon) identycznej budowli.
Następnie zadajemy pytanie: Jak pokolorować budowlę, aby łatwo policzyć sześciany?
Pobierz poniżej:
Pobierz w ppsx: Z ilu sześcianów składa się budowla
Możemy też zaproponować uczniom wersję zabawy z kartą pracy, gdzie prosimy uczniów o zbudowanie identycznych budowli. Pokolorowanie sześcianów na karcie pracy, aby łatwo można było je policzyć oraz wskazanie, z ilu sześcianów składa się budowla.
Pobierz kartę pracy w pdf: ile sześcianów w budowli
Zapraszam do śledzenia następnych postów, gdzie zaprezentowane będą kolejnych pomysły na wykorzystanie sześcianów i kształcenie wyobraźni przestrzennej.