Zajęcia proponuję rozpocząć od wyświetlenia prezentacji PowerPoint pt. „Ile sześcianów w budowli?”.

Pytamy uczniów z ilu sześcianów składa się zaprezentowana budowla, dodatkowo możemy poprosić o ułożenie z przygotowanych przez uczniów sześcianów (patrz post pierwszy – szablon) identycznej budowli.

Następnie zadajemy pytanie: Jak pokolorować budowlę, aby łatwo policzyć sześciany?

Pobierz poniżej:

Pobierz w ppsx: Z ilu sześcianów składa się budowla

Możemy też zaproponować uczniom wersję zabawy z kartą pracy, gdzie prosimy uczniów o zbudowanie identycznych  budowli. Pokolorowanie sześcianów na karcie pracy, aby łatwo można było je policzyć oraz wskazanie, z ilu sześcianów składa się budowla.

Pobierz kartę pracy w pdf: ile sześcianów w budowli

Zapraszam do śledzenia następnych postów, gdzie zaprezentowane będą kolejnych pomysły na wykorzystanie sześcianów i kształcenie wyobraźni przestrzennej.