Uczniowie pracują w grupach 4, 5 osobowych, gdy mamy więcej zestawów sześciu klocków możemy budować indywidualnie.

Komplet zawiera sześć klocków:

– klocki o jednakowym rozmiarze (8 pinów),

– klocki o różnych kolorach, u mnie: czerwony, brązowy, żółty, beżowy, niebieski i biały.

Jeden z uczniów, nie pokazując pozostałym tworzy budowlę z sześciu klocków.

Relacjonuje kolejne kroki budowania, np. biorę czerwony klocek i kładę go pionowo, żółty klocek kładę równolegle po prawej stronie, biały klocek zamocuj poziomo łącząc cztery górne piny w obu klockach…

Zadaniem każdej grupy jest uważne słuchanie i zbudowanie identycznej budowli.

Na koniec wszystkie grupy podchodzą i sprawdzają kształt swoich budowli.

Poprzez zabawę:

  • rozwijamy umiejętności pracy w zespole,
  • kształcimy pojęcia równoległy, prostopadły oraz stosunki względem siebie,
  • trenujemy precyzyjne wysławianie się i słuchanie,
  • rozwijajmy zdolności wizualno-przestrzenne.